Burada belirttiğimiz temel prensipler ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi standardı baz alınarak hazırlanmıştır. ISO 9001 2008 Standardının yerini alacak olan ISO 9001-2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardında prensip ve temel ilkelerde değişiklikler yapılmıştır. ISO 9001-2015 Prensiplerini anlattığımız bölümde değişiklikleri ve yenilikleri görebilirsiniz.
TS EN ISO 9001:2008’in “8 Temel İlkesi”
1. Vatandaş/Kurum ve Kuruluşa Odaklılık
2. Liderlik
3. Çalışanların Katılımı
4. Proses Yaklaşımı
5. Yönetimde Sistem Yaklaşımı
6. Sürekli İyileştirme
7. Verilere Dayalı Karar Verme
8. Tedarikçiler ile karşılıklı Faydaya dayalı ilişkiler