iso 9001 2015, iso 9001 2008, iso 14001:2015, iso 45001 , iso 2000:2018, belgesi
prodan_hakkımızda
prodan_blogger
prodan_youtube
prodan_twitter
prodan_facebook
iletişim logo
ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ VE BELGESİ NEDİR?

ISO tarafından yönetim sistemi yaklaşımları konusunda çok sayıda standart yayınlandığını söylemiştik. Bu standartlardan ISO ’nun (Uluslar arası Standartlar Örgütü) amiral gemisi ve dünyada en çok uygulanan standart ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardıdır.ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Standardın ISO Teknik Komite ISO/TC 176, Kalite yönetimi ve kalite güvencesi, Alt Komite SC2, Kalite sistemleri çalışmaları sonucu hazırlanmıştır. Bu standardın Belgelendirmesi ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi olarak isimlendirilmektedir. ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin amacı kurumların üretim /hizmet süreçlerinde her bir prosesin kayıt ve kontrol altına alındığı dökümantasyon ile uygulanabilirliğinin sağlandığı bir sistematik zincirdir. Kalite insanlığın binyıllar boyunca arayış içerisinde olduğu ve ulaşmak için çabaları sonucu gelişme sağladığı bir kavramdır. Kaliteyi tanımlayan en güzel tanım Başlangıcı belli olan ama sonu belli olmayan bir yolculuk olarak tanımlayabiliriz.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ürün veya hizmet kalitesini garantileyen değil , kuruluşun yönetim sisteminin kalitesini garanti altına alan bir yaklaşımıdır. ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminde amaç ürün veya hizmet sunulur iken tüm süreçlerin izlenebilirliği ve kayıt altına alınabilmesidir. ISO 9001 Belgesi ile belgelendirilecek bu süreçte en önemli aşama şüphesiz ISO 9001 Standardının maddelerinin gereksinimlerini tarifleyen ISO 9001 Dokümantasyonun oluşturulması aşamasıdır. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardı ve bunun belgelendirmesi olan ISO 9001:2015 Belgesi tüm kurum ve kuruluşların gereksinimlerini karşılayabilecek yapıda bir sistem yaklaşımıdır. Bu nedenle İSO 9001 Standardı için evrensel bir yönetim sistem yaklaşımı denilmektedir. ISO 9001 Standardının temelinde proses yaklaşımı bulunduğundan ve esnek yapıya sahip bir standart olduğundan tüm ürün / hizmet üreten kuruluşlar tarafından uygulanabilmektedir.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardı işletme içerisinde yapılması gerekenler ile ilgili 8 ana madde ve alt maddeleri ile yol göstermekte fakat bununla ilgili yöntemleri size bırakmaktadır. Dokümantasyon yapısı oluşturulur iken baz alınması gereken en önemli şey Müşteri Memnuniyeti olarak düşünülmelidir. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Sürekli iyileşme felsefesi ile ki biz Buna PUKO döngüsü deriz ve ileride açıklayacağız hareket etmenizi ve kurumunuzu geliştirmenizi sağlayan standarttır. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgelendirmesi ISO 9001 Belgesi ile gerçekleştirilmekte ve bu belgeye kurumlar iso belgesi, iso kalite belgesi gibi kısaltmalar kullanabilmektedirler. ISO Belgesi ve ya iso kalite belgesi kavramlarını ileride tekrar açıklamaya çalışacağız.

 
 
STANDARTLAR BİLGİLENDİRME BÖLÜMÜ