Süreç Yaklaşımı bir diğer değişle Proses yaklaşımı ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardı içerisinde standardın temel prensibi olarak düşünülebilir.
Kurum üretim / hizmet aşamalarında Genellikle bir sürecin çıktısı diğer bir sürecin girdisini oluşturur. Bu nedenle ISO 9001 Belgesi Standardı kuruluşlarda yapılan bütün faaliyetleri tanımlamayı ve birbiri ile etkileşimlerinin ortaya konmasını istemektedir. ISO belgesi dökümantasyonu aşamasında kuruluş Hangi süreçlerin olduğunun belirlenmeli ve bu süreçler Arasında ki etkileşimin belirlenmesi gerekmektedir.
<Süreçler (Prosesler) belirlenir ve dökümante edilirken her bir süreçle ilgili müşteri gereksinimlerinin belirlenmesi ve Her bir süreç içindeki aşamaların belirlenmesi – ne yapılıyor, kim yapıyor ve hangi kaynaklar kullanılıyor planlanması gerekmektedir.