Bu prensip aynı zamanda Müşteri Odaklılık Prensibi olarak da isimlendirilmektedir.ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Müşteri odaklılık ilkesinin temelinde ticari hayatın şüphesiz ilk hedefi olan ve kazanmak için kurum ve kuruluşların tüm eforlarını sarfettikleri Müşterinin beklenti ve isteklerinin karşılanarak Müşteri memnuniyetinin sağlanmaya çalışılmasıdır.
ISO Belgesi Kalite Yönetim Sistemi açısından Müşteri: “Beklentisi olana” denir Bu nedenle Müşteri Beklentilerinin karşılanabilmesi için etkin bir ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Kurulmalı ve uygulanmalıdır.
ISO 9001-2008 KYS Müşteri odaklılık prensibi Müşteri memnuniyetinin sağlanması kuruluşun geleceği için en temel kriterdir. Kuruluşlar müşterilerine bağlıdır, bu nedenle müşterinin şimdiki ve gelecekteki ihtiyaçları ,beklentileri iyi anlaşılmalıdır. Müşteri şartlarını yerine getirmeli ve Müşteri beklentilerini de aşmaya istekli olmalıdır.